reklama

Reakcia na článok: Pre koho je nová maturita z informatiky?

V článku o maturite z informatiky ale aj v diskusiách k nemu som našiel veľa vecí, ktoré by som rád uviedol na pravú mieru a pridal vlastný názor, a nakoľko sa maturita z informatiky v tomto roku týka aj mňa, myslím, že mám k tematike bližšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Reakcia na článok o maturite z informatiky .

V prvom rade by som chcel podotknúť pár vecí ohľadne monitoru. Monitor má monitorovať. Nakoľko ľuďia, čo externé písomné skúšky zostavujú, musia vedieť, ako na tom sú žiaci s vedomosťami. Ďalej musím pripomenúť, že tento test (extern. pís. skúška) sa tento rok z informatiky písať nebude, alebo aspoň nie ako súčasť maturity z informatiky, ale ako monitorovanie vedomostí. Kedy sa tento test bude písať "naostro" ani srnka netuší.
A tiež veľmi dôležitý je fakt, že táto skúška tvorí iba veľmi malú časť z odpovede, respektíve tvorí nejaký doplnok k ústnej maturite, ktorý má pomôcť komisii rozhodnúť o známke.

A ďaľšie fakty. Ako autor článku povedal, nieje potrebné, aby každý musel vedieť programovať kadejaké programy, ale aby vedel robiť s počítačom - teda aspoň v prvom rade. O toto sa má starať tzv forma maturity. Zo všetkých predmetov maturitnej skúšky sa maturant rozhoduje medzi formami A a B (pri cudzích jazykoch na školách s nízkym počtom hodín cudzieho jazyka je aj forma C). V informatike je rozdiel medzi A a B v tom, že B je skôr "uživateľstvo" a A zahŕňa podstatne viac programovania a teórie.

V škole ma ubíjalo, keď sme sa skoro celý rok učili pracovať s nemenovaným kancelárskym balíkom programov, nakoľko sa považujem za informaticky zdatnejšieho uživateľa. No v týchto programoch som objavil finty, o ktorých som ani netušil a ktoré môžu byť veľmi užitočné. A čo som ocenil neskôr, keď som začal programovať internetové aplikácie, tieto hodiny som ocenil pri správnom formátovaní internetových stránok (aj keď tento pojem väčšina čitateľov nepochopí správne).

No a v ďaľších ročníkoch, keď sme prešli do objektového programovania a rôznych algoritmov, kde sme spravili celkom slušné aplikácie (napríklad program na komprimáciu súborov, prehliadač 3D objektov, model zemegule) som sa zas doučil programovania.

Asi toľko som chcel pridať na obhajobu nového spôsobu maturovania, s ktorým vcelku súhlasím. Iba fakt, že musíme maturovať z piatich predmetov bol pre mňa ranou pod pás, no snáď to slovenskí gymnazisti nejak prekúsnu.

Peter Pokojný

Peter Pokojný

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent informačných technológií na Komenského univerzite v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéMaturityInformačné technológie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu